کد خبر: ۶۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۴
نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۵ / ۲۳

ب‌ام‌و سری ۸ روباز، ستاره کلاسیک Auto Shanghai 2025

در حالی که توجه اغلب خبرنگاران خودرویی معطوف به تازه‌ترین مدل‌ها و مفاهیم آینده‌نگر است، غرفه ب‌ام‌و در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۵ با نگاهی نوستالژیک، یادآور شکوهی خاموش از گذشته است: ب‌ام‌و سری ۸ کانورتیبل.

این خودروی روباز لوکس که با کد G14 شناخته می‌شود، با وجود اینکه در سال‌های اخیر کمتر در کانون توجه رسانه‌ها بوده، همچنان جذاب و باشخصیت است. مدل 840i حاضر در نمایشگاه، با رنگ‌آمیزی چشم‌نواز و سقف پارچه‌ای جمع‌شونده، نشان می‌دهد که طراحی اصیل، با گذر زمان کهنه نمی‌شود—even پس از هفت سال تولید با تغییرات اندک.

در حالی که بسیاری از نسخه‌های سری ۸ در سال جاری از خط تولید خارج می‌شوند و باقی مدل‌ها نیز تا سال ۲۰۲۶ خداحافظی خواهند کرد، ب‌ام‌و هنوز به این پرچمدار وفادار است. نمایش این خودرو در بین ۴۲ محصول غرفه‌ی پرزرق‌وبرق ب‌ام‌و در شانگهای، نوعی احترام به اصالت گذشته تلقی می‌شود.

ب‌ام‌و سری ۸ روباز، ستاره کلاسیک Auto Shanghai 2025

سری ۸ نمادی از پایان یک دوران برای کانورتیبل‌های بنزینی است. طبق گزارش‌ها، تولید Z4 نیز تا سال ۲۰۲۶ متوقف می‌شود و نسل آینده سری ۴ ممکن است دیگر با موتور درون‌سوز عرضه نشود. با این حال، به نظر نمی‌رسد ب‌ام‌و قصد داشته باشد به‌طور کامل از کلاس کانورتیبل خداحافظی کند—بلکه آینده‌ی آن را در قالب نسخه‌های برقی در دوران Neue Klasse ترسیم خواهد کرد. گفته می‌شود که یک نسخه برقی کانورتیبل با نام i4 Convertible (کد NA3) پیش از پایان دهه جاری وارد بازار خواهد شد.

در جهانی که کراس‌اوورها و SUVها بر بازار سلطه یافته‌اند، داشتن سه مدل کانورتیبل شاید برای ب‌ام‌و تجملی غیرضروری باشد. اما سری ۸ روباز هنوز هم با ظرافت و شکوهی مثال‌زدنی، دل از علاقه‌مندان می‌رباید—حتی اگر به پایان مسیر نزدیک باشد.

اگر می‌خواهید خودرویی داشته باشید که هم نشان‌دهنده‌ی اوج طراحی کلاسیک ب‌ام‌و باشد و هم آخرین یادگار عصر بنزین، شاید اکنون بهترین زمان برای سوار شدن به سری ۸ باشد.

 

ب‌ام‌و سری ۸ روباز، ستاره کلاسیک Auto Shanghai 2025

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار